Motor revisie en tuning

Motor revisie en tuning Motor revisie en tuning Motor revisie en tuning

Porsche-MH-Automobielen-Motorrevisie-en-tuning

Motor revisie en tuning

Motor-revisie (en tuning) is vaak een dure reparatie bij een Porsche. Maar bij ons is het een uitdaging om de prijs betaalbaar te houden.

Dus moet er wel altijd een gehele motor gereviseerd worden ? En wanneer is een motor aan een gehele revisie toe ? Of kunnen we een deel-revisie doen ?
Deze vraag is niet zo eenvoudig te beantwoorden want er zijn een aantal mogelijke oorzaken met het gevolg een Porsche motor-revisie.

Om daarachter te komen is het belangrijk om de kenmerken te herkennen…en vooraf een goede diagnose te maken.
Ik bedoel, als er een stuk zuiger onder de motor ligt dan is het duidelijk dat er een volledige motor revisie nodig is.
Maar het kan ook zijn dat we alleen spreken van olie lekkage (bv oude keerringen) of een klein tikkend motorgeluid (bv klepstoter), vermogensverlies (bv slechte injector) of een rokende motor (carter-ventilatie). Het meest belangrijke aspect is dat u goed luistert naar geluiden in en om de motor.

Om te kunnen bepalen of u een deel-revisie, of een volledige revisie nodig heeft, of misschien uitsluitend een reparatie, is het zaak dat we vooraf een goede diagnose maken van uw Porsche-motor.
Als specialist werken wij al ruim 25 jaar met alle type Porsche-motoren… en zo hebben wij elke type motor al eens gereviseerd (van lucht gekoeld tot water gekoeld… van 912 tot 991 Turbo… en natuurlijk de GT3/GT2).

Een hoge kilometer stand bij een oude lucht-gekoelde 911 is niet altijd direct aanleiding voor een volledige revisie. Met goed onderhoud die regelmatig word uitgevoerd is het zelfs mogelijk om minimaal 250.000 kilometer tot 350.000 en zelfs meer op de teller te halen. Er staat op internet dat er iemand 650.000 km heeft gereden met dezelfde motor zonder volledige revisie gehad te hebben.

Prijzen en extra info

> De alusil-cilinders moeten hersteld worden, dat een behoorlijk uitdaging is. Meestal kiezen wij ervoor om het originele alusil NIET te behouden/herstellen… maar wij kiezen ervoor om een nieuwe laag nickelsil aan te brengen, of te kiezen voor de sterkere bussen/sleeves.
Deze bussen zijn verkrijgbaar in gietijzer of in aluminium. Zie de verschillen op de foto’s of lees de verschillen in ons verhaal over deze type motoren op onze site.

> Wij reviseren de 996 / 997 /991 motoren…met liefde.
Dit zijn gecompliseerde motoren, die andere specialisten NIET willen doen (Porsche zegt dat je deze motoren niet kan reviseren.. en er zijn dan ook geen overmaat revisie-delen verkrijgbaar en ook geen pakking-sets verkrijgbaar). Maar voor ons is dit dan juist een uitdaging om deze type motoren te reviseren. NB: lees ook op onze site het verhaal over deze type motoren… of in het Porsche-magazine nov-2018.

De cilinders herstellen is de eerste grote uitdaging:
-Methode 1: cilinder-herstel met nieuwe laag nickasil
-Methode 2: cilinder-herstel met stalen bussen (3mm)
-Methode 3: cilinder-herstel met stalen bussen (7mm)
-Methode 4: cilinder-herstel met aluminiumbussen + nickasil

Prijzen van deze cilinder-bewerking:
-Methode 1: a 310,- ex btw per cil, dus 6x 310 = 1.860,- ex btw
-Methode 2: a 375,- ex btw per cil, dus 6x 375 = 2.250,- ex btw
-Methode 3: a 475,- ex btw per cil, dus 6x 475 = 2.850,- ex btw
-Methode 4: a 600,- ex btw per cil, dus 6x 610 = 3.660,- ex btw

Deze cilinder-bewerking kunnen wij bij uw eigen cilinders/carters uitvoeren (behoudt van matching-nummers)… en daarna een gehele onderblok-revisie doen.
Het is ook mogelijk om de revisie te doen van onze carters/cilinders…die wij al klaar hebben staan (zie foto’s), met INRUIL van uw carters/cilinders.

Complete onderblok-revisie (niet DFi, dus met tussen-as)
Methode 1: 5.950,- ex btw = 7.275,- euro incl btw
Methode 2: 6.350,- ex btw = 7.685,- euro incl btw
Methode 3: 6.950,- ex btw = 8.410,- euro incl btw
Methode 4: 7.750,- ex btw = 9.375,- euro incl btw

Inbegrepen is dan het uurloon / de pakkingen / de krukas-lagers / de drijfstang-lagers / IMS-lager+modificatie / zuigerveren / cilinder-bewerking / etc.
> Let op: We gaan er dus van uit dat er GEEN schade aan de krukas / krukas-blok / zuigers / drijfstangen zijn..en natuurlijk geen gat in de carters zit.

Complete onderblok-revisie (DFi, dus zonder tussen-as)
Methode 1: 6.450,- ex btw = 7.750,- euro incl btw
Methode 2: 6.750,- ex btw = 8.170,- euro incl btw
Methode 3: 7.450,- ex btw = 9.015,- euro incl btw
Methode 4: 8.450,- ex btw = 10.225,- euro incl btw

Inbegrepen is dan het uurloon / de pakkingen / de krukas-lagers / de drijfstang-lagers / zuigerveren / cilinder-bewerking / etc.
Let op: We gaan er dus van uit dat er GEEN schade aan de krukas / krukas-blok / zuigers / drijfstangen zijn..en natuurlijk geen gat in de carters zit.

> Wij reviseren elk type Porsche-motor.
Zoals: Panamera, Cayman, Cayenne, Boxster, Spyder, Hybride, Turbo, Carrera, GTS, 4S, S4, R, GT3, GT3-RS, GT2, 911, 996, 997, 991, 986, 987, 981, 948, 955, 958, 944, 968, 928, etc.

Watergekoelde motor beter dan de luchtgekoelde motor..? 

Watergekoelde motor beter dan de luchtgekoelde motor..? 

De 3 mogelijkheden van het cilinder herstel van de verschillende Porsche watergekoelde motoren:

Porsche-986-Cilinder-herstel

Naar de webshop

Porsche-996-Cilinder-herstel

Naar de webshop

Porsche-987S-Cilinder-herstel

Naar de webshop

Porsche-997-991-Cilinder-herstel

Naar de webshop

Porsche Tuning

Uw Porsche-motor standaard laten of een volledige (of deel)- tuning ? We willen toch allemaal meer PK’s ?
Veel bedrijven zeggen dat ze een Porsche-motor kunnen tunen, maar meestal spreken ze alleen over uitsluitend de luchtgekoelde Porsche-motoren of ze bedoelen simpelweg alleen de chip-tuning software. Wij kunnen ook de hardware van iedere Porsche-motor tunen, dus vergroten van de cilinders+zuigers / grotere olie carter / cilinder koppen aanpassen / inlaat-systeem + uitlaat-systeem wijzigen, en onze eigen modificaties zoals het monteren van de Rotrex-compressor.
Bovendien zijn wij de Porsche-motor-specialist die de lucht- en watergekoelde motoren doen en ook de V8, V10 en de GT2 / GT3.

Wat doen we?

  • Wij doen elk type Porsche-motor (watergekoeld of luchtgekoeld).
  • Montage van de tuning-onderdelen (grote boringen / CP-zuigers / Carrillo-drijfstangen / Schrick-nokkenassen / sport-kats+dempers)
  • DME-Tuning (motormanagement update).
  • Porsche-modificaties
  • MH-modificaties

Voor de revisie en de tuning hebben we een separate afdeling in onze werkplaats.

 

Alle revisie-onderdelen zijn op voorraad. Kijk op onze nieuwe en gebruikte producten in onze webshops:

Neem voor uitgebreide informatie contact met ons op! We staan u graag te woord:

MH Automobielen

Ons Filiaal is gevestigd: Industrieterein de westerd, Havenstraat 12, 9321DA Peize Nederland (of KLIK HIER)
Telefoon: +31(0)50-5032544 of +31(0)654372010, Email: info@mhautomobielen.nl
Vercder zijn wij bereikbaar via ons contact formulier, het maken voor een afspraak betreffende uw porsche of vragen over een product uit onze webshop

– Ons filiaal bevat de Porsche MOTOR REVISIE & TUNING, WERKPLAATS & ONDERHOUD en OMBOUW & RESTAURATIE.
– MH Automobielen is een geheel onafhankelijk autobedrijf, dat zich al meer dan 25 jaar heeft gespecialiseerd in revisie en onderhoud van het merk Porsche.
– MH” staat voor de 2 letters van de naam van de eigenaar/oprichter van MH Automobielen te Peize, sinds 1994, Michael Hoogstraaten.
Onze website is verdeeld in 8 groepen, te weten:

  1. Werkplaats en onderhoud (inclusief onze rubrieken APK Keuring en Transport en wasplaats)
  2. Motor revisie en Tuning 
  3. Ombouw en Restauratie
  4. Winkelshop van nieuwe Porsche producten (inclusief onze rubriek op marktplaats)
  5. Winkelshop van gebruikte Porsche producten
  6. Winkelshop overige producten (inclusief Doe een bod, Aanbiedingen, Unieke Porsche aanbiedingen, Top 4 verkoop, Top producten en Onderhouds producten)
  7. Overzicht van onze nieuwste Porsche producten (op voorraad)
  8. Berichten en Reviews
  9. Over ons bedrijf (inclusief onze rubrieken Media en Michael Hoogstraaten)

Onze webshop bestaat uit 2 winkels, namelijk een webshop met nieuwe Porsche producten en een webshop met gebruikte Porsche producten. De producten zijn OE (Origineel Porsche) producten of AM (After Market) producten. We hebben alle producten die wij aanbieden op voorraad, tenzij aangegeven wordt dat het product uitverkocht is ! Uitverkochte producten kunnen direct door ons besteld worden of u kunt zich op onze wachtlijst voor het betreffende product aanmelden.
In onze webshop hebben hebben wij inmiddels meer dan 1500 Porsche producten.
Het is mogelijk om op onze webshop een account aan te maken. Het voordeel hiervan is dat u in uw account uw bestellingen kunt bekijken en of volgen. Uiteraard zullen wij zorgvuldig omgaan met uw gegevens.
Wij verwijzen naar onze Algemene Voorwaarden, Privacy, Disclaimer, GDPR en ons retour en teruggave beleid.

Overige informatie:

  • Bekijk onze openingstijden op de website en webshop
  • Onze webshop is 24/7 open
  • Verder attenderen wij u nogmaals op onze Algemene voorwaarden, Privacy, GDPR en Retrour- en teruggave beleid.


Tip: zie onze webshop MH Automobielen: Klik Hier     

Reviews Reviews Routeplanner